Iedereen kent ze: de telefoontjes rond etenstijd, de dikke enveloppen met vijf wenskaarten en een bedelbrief, de student die in een fluoriserend hesje-met-logo en gewapend met een iPad langs de deuren gaat. Dat is donateurswerving. Toch? Of kan het ook anders?
Ja en nee, vinden wij. Ja, alles wat irritant kan zijn aan de drie genoemde benaderingen, is te vermijden. Nee, want het persoonlijk contact (bellen, langs de deuren gaan) en de “tegenprestatie” (het setje kaarten) spelen in bijna alle vormen van donateurswerving een rol.
Wel is het essentieel dat u uw doelgroep(en), de contactmomenten, de tijd tussen de contactmomenten, de contactvormen, en de boodschap per contactmoment, zorgvuldig kiest, voorbereidt, uitvoert, en opvolgt.
Of dat u een deel van dit werk láát doen, want 2Select heeft dit een flinke handvol van haar partners al vaker uit handen genomen. Of heeft hen in het proces begeleid. Met hen gezocht naar een geschikt tijdvak op de collecte-kalender. Met hen nagedacht over de vorm en inhoud van hun wervingsmateriaal. Hen gecoacht in de keuze om te focussen op het werven van nieuwe gevers, of juist op het overtuigen van bekende gevers om meer of vaker te doneren of om op periodiek schenken over te stappen. Enzovoort.
Meer weten? Neem contact op!